The wrestler

Hejsan! =) Idag har jag "flyttat" till Pattelito, min käre broder. Nej men för en eller två dagar. Så får pendla lite längre till skolan nu men det löser sig, jag tycker det är mysigt att åka tåg på morgonen och bara slappa och läsa metro eller cityhbg. Alldeles nyss kom vi hem från bion där vi kollade på filmen The wrestler. Handlar om en avdankad snubbe som var världbäst på fribrottning för drygt 20 år sedan men kommer tillbaka och tävlar på nytt på någon lite mindre klubb. Publiken minns honom lika mycket som på den goa tiden men den här gången hänger inte hans kropp med alla dess påfrestningar såsom fighterna som wrestlning ger vilket leder till en hjärtattack. Han tvingas sluta brottas för att kunna överleva. På vägen möter han en strippa som han blir förälskad i men dessutom lär han även känna sin dotter som knappt har något förtroende för honom.  

Filmen var redigt bra tycker jag. Inte alls lika dålig  och tradig som jag hade förväntat mig. Men det blir väl så att filmer man tror ska bli bra blir kassa och tvärtom. Gå och se den om ni inte har något bättre för er en kväll jag lovar att ni inte kommer gå därifrån med sorgsna ögon och bli ledsna för att ni har slängt 95 kronor i sjön.

Idag hände mig tre bra saker:

> Min bror bjussade på bion. =) Tack bror min <3

> Jag råkade att åter igen glömma dra mitt poängkort på bion då man köpte biljetterna! Men efter många om och men lyckades Patrik få mig att gå tillbaka och dra kortet igen så att man fick sina poäng. Men då sa hon som jobbade där att det inte gick då man hade betalat med kort. Men då kom hon på en lösning som var att jag skulle lämna mitt kort där till henne så att hon kunde dra kortet när nästa kund skulle betala sina biljetter så skulle jag återkomma efter någon minut. Vilket jag självklart gjorde. Så snällt av den där damen va! Verkligen :D Tack till dig med <3

> Sista bra saken som hände mig idag var att en kille sa åt mig att jag hade tappat min ena vante vilket egentligen tillhör min käre moder. Så gulligt av honom. Tack! =) Nu kan jag fortsätta hålla mina händer varma om dagarna.


God natt sötnosar

/ Idoda


Kommentarer
Postat av: sanne

Sicka snälla människor du stötter på då! :)

2009-02-23 @ 15:31:54
URL: http://sanneandersson.blogg.se/
Postat av: Cc

I guess it's your day today. ;)

2009-02-23 @ 16:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback