Ingen lurar mig

Tjabba! ( : Idag när jag jobbade dvs sålde jordgubbar precis där jag bor ungefär. Kom det en kund som inte sa ett tjut, han bara pekade på två liter jordgubbar han ville köpa. vill poängtera att det bara var jag och denna kund på långt avstånd och hans bil såklart. Sedan sa jag då "50 kr" eftersom att han handlade två liter. Sedan gav han mig en tusenlapp och jag blev lite tveksam och sa att vi inte hade någon växel, vilket vi egentligen hade men då hade jag inte kunnat växla resten av dagen till mina andra kunder. Så ryckte han på axlarna.. då förstod jag att han inte talade svenska och försökte då förkalra det på engelska att jag inte kunde växla hans tusenlapp. Då försökte han se om han hade växel i plånboken men det hade han inte tillräckligt med. Då fick han vände sig och och gå vidare mot sin bil. Denna medelåldersman försökte naturligtvis lura mig men icke sa nicke de kunde han ej.. Ingen lurar lilla Ida. HaHa, Men nu var det ju inte säkert att han skulle lura mig men jag är nästan hundra säker alltså och efteråt ringde jag direkt bonden (bossen) om jag hade gjort rätt och det hade jag enligt honom och resten av min familj, som sedan fick veta det. 

Vem handlar två liter jorgubbar med en tusenlapp? Dock är det acceptabelt på midsommarafton men annars är det inte! det var därför denna man fick gå vidare med sin fejkade tusenlapp! Sorry.. 

Anledningen varför jag gjorde så var också för att det tidigare i sommar har varit ett rån på ett annat jordgubbsstånd. Just därför.

Annars har det gått bra att sälja jordgubbar och potatis. Margit och hennes två vänner Alva och Julia hade ett fikastånd precis vid mig där de sålde kanelbullar, chokladbullar, muffins och saft som de själva hade gjort på morgonen med massor av kärlek. Självklart köpte jag lite bullar av dem. Riktigt goda var dem. 








Rolig potatis. Mahaa..

Ska se vidare på Kvarteret skatan nu vi hörs!

Förresten, jag och töserna spelade in en grej innan, säg till om ni vill att jag lägger upp den här ;) Just in case..



Kommentarer
Postat av: fredde

awww :) så sött med att ha gjort egna bullar. Skoj som fan att läsa för övrigt! :)

2009-07-02 @ 22:32:06
URL: http://svenssonfredrik.blogg.se/
Postat av: Pattelito

skulle ringt snuten o låtsas att du ringde in mera växel!

2009-07-03 @ 00:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback