Är jag glömd?

Faktum: Jag är född 1991 och föddes tidigt på året. Mina föräldrar ansåg att jag kunde börja skolan tidigare för det. Detta betyder att jag då alltid varit ett år yngre än mina klasskompisar. Varenda jävla år. På varenda jävla utvecklingssamtal fick jag den påminnelsen att jag ju egentligen var ett år yngre än alla andra. Vilket jag då redan visste sedan länge.
Igår var jag på min vårdcentral i Landskrona. Frågade hur det blev med min vaccinationspruta. Denna vill jag ju ta sa jag och de sa att nästa vecka är det åldrarna mellan 19 - 29 och var fan finns jag där? Alltså är det min vecka nu och eftersom jag inte går på gymnasiet nu är jag glömd. En glömd grupp. Var fan kallas detta?!
Ser jag äldre ut nu kanske?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback