Fem myror är fler än fyra elefanter

Hejsan mina vänner! :)
Idag hände en grej på morgonen som fick mitt dåliga självförtroende att rasa ännu mer så jag gick till skolan med en klump i magen som inte var så särskilt rolig. Dagen började dåligt på grund av den klumpen men så fort jag fick jobb att göra vilket betyder annat att tänka på så raderades den eller ja lite i alla fall. Och om man tänker på en viss person under tiden man jobbar, gör ju det saken mycket mycket bättre. Det går lättare liksom. Men från det till vad jag lyckats prestera idag. Arbetade med mycket kött idag så fick fixa herrgårdssteken med att första rensa och sedan binda dem med lite tjockare tråd, fyra stycken. Sen stekte jag dem och lade dem i en gryta och fyllde på med rotfrukten och lökarna och massa kryddor för att få bästa smaken. Jag gjorde också rösti, som består av rå potatis som man river och steker såhär :
Idag har jag också lärt mig rensa laxar från grunden och sedan gravade vi dem till julbordet som skolan ska ha den 9e december. Men lyckades skära mig två gånger....hehe jättekul! nejnej..Aldrig. Sen hjälpte jag också till att göra skomakarelådan som vi sedan fick äta av och som var riktigt god.
På rätt finger fick Fem myror är fler än fyra elefanter-plåstret sitta! Med de avslutar jag detta inglägg. Hejhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback