Påhittade förkortningar

Jag har lagt märke till att många börjar skriva massa förkortningar till det mesta nu. Då menar jag mest på bloggar men även på andra sidor.  Exempel EH (Espresso House), DH (Desperate house wives), förkortningar på sina pojkvänner, ovänner etc och då är det oftast första bokstaven på namnet. Och mycket mer som jag inte ens förstår, till vilken mening undrar jag då? Har vi börjat få så lite tid att att vi inte orkar skriva ut hela ord så att folk begriper. Jag tycker det är helt okej att använda vissa ord som då finns redan som exempel Bla, ex, osv, mm och etc. Och kanske städer såsom Hbg eller Sthlm i sms eller så för att vara snabb för då förstår man ju, men jag förstår inte vad man vinner i tid när man skriver DH och inte Desperate House wives. En sekund eller knappt det. Hajar ni vart det är jag vill komma?

Kommentarer
Postat av: Veronica

Haha, jag tycker det är så fånigt att bara skriva ut första bokstaven i pojkvännens namn. Jag skrev ett argt inlägg här: http://v-schultz.blogspot.com/2009/08/gonna-have-to-face-it-youre-addicted-to.html

2009-11-21 @ 11:53:56
URL: http://v-schultz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback