Barnmorska eller kanske valpmorksa?

Idag fick Enya valpar. Sex friska valpar, men tyvärr var det en som troligtvis föddes död, den var också mindre utvecklad än de andra och orkade tydligen inte mer än så.
Jag var den enda hemma och vaknade av att Enya skällde nervöst och oroligt. Blev därför också själv orolig och ringde typ alla mina familjemedlemmar för att få trygghet. Ingen svarade men till sist svarade David och han gav mig lite tips på vad jag kunde göra. Efter ett tag ringde han igen och då hade han talat med en veterinär som hade gett honom en del tips och så och när vi skulle åka in om de så skedde några komplikationer. Men det behövde vi som tur var aldrig. Carran, Jenny och Josse hann jag också snacka med. Enya for hit hon for dit, bland annat i mammas och Lasses sovrum, sedan till all-rummet och sen i min säng. Carran nämnde också en del saker man kunde se under förlossningen, olika steg och tecken när det väl var dags och allt stämde in. Sen såg jag en bubbla sticka ut och då var det verkligen tajming alltså. I samma veva for Enya ner på min matta på golvet och födde där den första valpen som var hur himla söt och fin som helst. Jag såg att den andades och då kunde även jag andas lugnt! Det tog ett tag innan den andra valpen föddes men allt efter andra valpen hade fötts, föddes därmed också resten efter varandra. Den fjärde valpen var tyvärr dödfödd men sen kom ju tre till. Vilket då resulterade i sex helt friska valpar i olika tjocklekar, tjocka och lite smalare svarta och lite mer gråbruna. Så sööööööööta:
Nu har vi i alla fall lyckats flytta henne till en riktig hundkorg där hon ligger tillsammans med sina valpar. Så de ligger bekvämt plus att de inte försvinner då.. hihi:)

Kommentarer
Postat av: mamma

Fantastikt bra jobbat valpmorskan

Kramar från mamma

2009-10-12 @ 19:29:04
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Parre

aaaaah gosssi <3

2009-10-12 @ 23:30:57
Postat av: ELLINOR

grattis :)! så kul, så söta! <33333333333

2009-10-14 @ 19:36:36
URL: http://ellinorjennifernilsson.blogg.se/
Postat av: ELLINOR

grattis :)! så kul, så söta! <33333333333

2009-10-14 @ 19:36:43
URL: http://ellinorjennifernilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback