Dagens höjdpunkt eller inte...

Idag fick lilla Ida vara i bageriet. Vi blir alltid tilldelade vart vi ska vara och jobba under två dagar i skolan. Sen får vi massa recept hit och dit som vi helst ska hunnit göra. Baka bröd, kakor, tårtor. Ja, alla dess bakverk som finns.

Idag fick jag recept på:
~ Chokladtryffeltårta
~ Matbröd
~ Pajdeg
~ Vit chokladmoussetårta med passionsfrukt
Jag började först med tryffeltårtan eftersom den skulle  hinna svalna till service. Hade den i ugnen för länge vilket resulterade i att den skar sig = misslyckat.
Sen skulle jag göra dubbel sats av matbrödet, gångade med två på alla ingredienser förutom mjölken. Så hela limpan smakade och luktade tyvärr bara jäst = misslyckat! Så sa min lärare att den helst skulle vara med vatten i så jag fick jag göra om det fast då med vatten och olja. Då gjorde jag istället brytbröd = LYCKADES!
Pajdegen  som jag gjorde blev väl rätt hyffsad fram till.. men vänta sen när jag gräddade dem så sjönk hela pajen så det inte blev någon kant = misslyckat.
Sist gjorde jag en tårta igen fast med vitchoklad.. den skulle frysas ner i några timmar. Resultatet på den får jag se imorgon men jag gissar på misslyckat där med.
Min lärare var inte glad på mig alltså... Det förstår jag. Jag är inte alls fokuserad nu. Imorgon ska jag nog göra om alla recepten igen tills jag L_Y_C_K_A_S!
Hahahaha... Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback