Pizzafobi för all framtid..

Igår träffade jag upp tjejgänget för en liten förfest hemma hos Patrik. Det var roligt! Eller ja inte till en början...
Vi väntade in Sanne som tog bussen in till Patrik. Det var då vi alla väl var samlade som vi gick iväg till pizzeria La Maré. Alla var nog lika hungriga. Vi beställda våra pizzor, väntade och gick hem för att äta tillsammans i lägenheten. Alla äter i lugn och ro eller jag mer hektiskt eftersom jag var så satans hungrig. Hinner ungefär äta hälften då jag precis ska ta min tugga och ser en svart lite större bit. Jag käkade en hawaii och visste direkt att den inte skulle innehålla något svart. Jag tittar lite extra och lite extra igen och ser då en larv på min slice. Jag slänger slicen på bordet samtidigt som jag vråler och alla andra börjar vråla. Då tar vi upp biten igen och då ser alla att det verkligen är en larv på pizzan!!!! Ännu värre är när vi tar med pizzabiten till pizzerian för att gå och klaga. Då ber bagaren oss att hämta tillbaka de ouppätna pizzorna för att sedan då få tillbaka pengarna. Då får jag paniiik men vi hämtar då pizzorna och bagaren kastar argt tillbaka de fjuttiga 210 kronorna....
Fy fan vad vidrigt. Som kock vet jag hur viktigt det är med god hygien i ett kök och detta ska jag verkligen anmäla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback