Min framtida praktik

Dagen började med att jag kom till skolan och fick då direkt reda på att jag skulle besöka min framtida praktikplats med min lärare. O'Learys i Helsingborg. Det skulle vi göra efter lunchen idag. Detta beskedet gjorde min måndag och jag kunde därför med ett leende på läpparna ta mig igenom den annars tråkiga måndagen. På morgonen fick jag som vanligt hacka massa olika grönsaker och sedan efter frukosten fick jag och Anton ta oss igenom ett stork projekt, nämligen att rensa och skära köttet till schnitzeln och sedan dubbelpanera dem. Detta tog ett antal timmar med vi tog oss igenom dem med en del skratt och stoj så det gick trots allt ganska fort. Annars är det ju inte kul att jobba ensam. Vi skar, bankade, slog och hatade massa människor för att kunde banka mycket hårade och med mer kraft. Vi fick faktiskt ut vår aggression. Och ja det funkade verkligen! Sen när det var klart var det dags för en snabb lunch för att sedan ta bilen med Viola till min framtida praktikplats. Väl där i Helsingborg blev vi väl bemötta och jag kommer nog strotrivas. Efter besöket på praktikplatsen träffade jag Jasmine och hennes kompis Lina på Ebbas fik och väl där träffade jag även Betty som jobbar där. Sen så gick jag och Jasse på olika ärenden och kollade runt i affärer på stan. Sedan skjutsade Jasse hem mig då hon övningskörde! Perfekt, tack för sjutsen sötis! :)
Vårt bankade kött som vi sedan panerade.
En glad Anton som vinkar till min gamla mobil. Han tyckte jag hade dålig kameramobil vilket jag tyvärr har.
Tror det blev cirkus 173 stycken! :D Det ni!
Alla skrattar åt mig när jag fottar så mycket i skolan. Men jag gör det ju för er skull! :) Eller bloggens skull..
Nettan gjorde dessa goda hälsobröd idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback