Jävla gubbe

Jag skulle hämta min och Patriks pizza innan idag precis då det blev mörkt ute. Patrik pallade inte följa med mig så jag fick gå själv i mörkret vilket jag typ hatar.. I en stad som Helsingborg liksom?! Jag gick först för att ta ut pengar då inte den pizzerian tåg kort. Så sen när jag hade hämtat lite pengar och hade hämtat våra pizzor och väl gick ut därifrån gick jag ganska snabbt i väntan för att äntligen snart få trycka ner lite fett i magen. Under tiden kollar jag om det är någon bakom mig och i detta fall var det en gubbe som var vid liknade han i Jag-vet-vad-du-gjorde-förra-sommaren-mördaren, typ. Detta inbillade jag säkert mig då eftersom man alltid tar det värsta före det bästa. Alltid! I alla fall lilla fega Ida. Sen gick vi "tillsammans" några meter och sedan snekollade jag om han var bakom mig och bara detta kändes obehagligt. Ni vet, ensam kvinna ute i mörka Helsingborg där det inte är så många människor och denna gubbe. Vad kunde han göra med mig? Psykisk sjuk? Eller rentav maktkåt?
Jag lyckades nog bara se mig och den gubben på flera meters avstånd i alla fall och det räckte för att göra mig rädd. Sen väljer lilla jag att ta en genväg mellan två bilar genom att snedda istället för att gå runt dem och detta väljer även den tjocka fula gubben. Detta får mig att känna hjärtklappning och gör att jag sedan går om bilen igen vilket betyder att jag är inne på samma väg igen som jag var innan vilket då denna gubbe märker och utbryter orden. "INGEN FARA!".
Här får jag mer och mer hjärtklappning och då kommer han om mig och ryter i samma veva orden "NU ÄR DET OMBYTTA ROLLER!" Här är jag i panik och vet inte vad jag ska göra utan väljer att svänga in ett hus tidigare än det huset jag skulle till. Där stannar jag några sekunder och nu kan jag säga att de sekunderna kändes som evigheter. Jag var ju så rädd. Sedan väljer jag att gå tillbaka igen i den riktigt jag var påväg mot och ser då att gubben har passerat huset jag skulle till. Med några kilos lättnad över mitt bröst går jag mot Patriks lägenhet och skakar fortfarande. Under hela min pizzaätning skakar jag än. Allt detta på grund av en jävla gubbe som var sugen att retas med en tonåring som jag.
Aldrig mer gå ensam ute i mörkret alltså!

Kommentarer
Postat av: haris

sa till dig dont hesitate to call.. om du e rädd jag hade kunnat guida dig

2010-01-02 @ 02:30:37
Postat av: Veronica

Usch! Jag hatar också att gå ensam och det blir ju inte precis bättre av att folk beter sig så.

2010-01-02 @ 12:13:48
URL: http://todayiamfeelingthis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback