Nyårsafton

Min dag började som vanligt med hundvalpspromenader. Jag hade två och mamma en valp plus Enya (mamman) första gången sen var det en valp kvar och då var det bara dags för en promenad till. Gud vad de är duktiga att gå i koppel nu. Alla är mer eller mindre bra på det och om de ej vill gå lockar Ida med lite hundgodis och springer så om de går ger jag maten till dem annars inte som ibland kan hända. Efter promenaderna spenderade man lite tid framför ens bästa vän, datorn. Sen packade jag det som behövdes för vad kvällen eftersom jag sedan skulle på kalas hos Caroline.
Väl på Carolines kalas var det Rockbands spelande hela tiden. Att en sån grej kan förstöra ens sociala förmåga. Det blir ju det enda alla sitter och sysslar med när man annars ska sitta och umgås. Carran bjöd på oemotståndlig annanspaj med vanlijglass och fick öppna massa fina presenter. Därefter var det dags för oss att bli redo för middag hos Jens, Carrans pojke. Carran lockade mitt hår med en plattång och som vanligt blev jag skitnöjd. När det väl var dags för bege sig till Jens några stenkast ifrån så vill inte Patrik följa med, då eftersom han hade skallebank. Detta löser sig senare när han väl kommer fast ganska långt in på kvällen. Men bättre att han dök upp än aldrig. Hos Jens bjöds det på pastarullar innehållande zucchini, champinjoner, kalkon och mozzarella. Skitgott verkligen, eftersom det mesta var gjort av kockajäveln själv. Väl på festen var de flesta pepp och det hann till och med filmas några videos som senare lär dyka upp här för er som vill se de.
Strax innan tolvslaget for vi ner bland stadens alla glada och fulla folk. Massa raketer fick vi se och bubbel fick drickas. Visste var det också kallt. Tror inte jag var den enda som lyckades frysa på grund av de lite kläder man hade p å sig. Jag och gänget splittrades tyvärr då de ville in på Harrys och jag hade biljett på Tivoli. Efter alla om och men lyckades även jag festa lite på Tivoli där jag mötte upp Pernilla och Jasmine. Brandlarmet hade gått tidigare innan jag hade träffat dem så jag var inte så pepp efter de och mötte upp Patrik för att kanske kunna komma in på Harrys men nej det gjorde man inte. Så efter det drog jag vidare till Tivoli igen och denna gång utan att brandlarmet gick. Hann i alla fall partaja lite på Tivoli och vid tre gick jag och mötte mitt gäng på Harrys för att sedan trippa vidare hem till värmen igen.
Idas slutsats: Aldrig mer utgång på nyår. Bättre att vara hemma i värmen med folket man festar med som man förmodligen känner bra.
Så fint hade Carran lockat mitt hår.
Lite posebilder innan Jens middag.
Den självklara nyårskyssen.
Det tåg eld i snörerna runt ljuset.
Vid tolvslaget.
Kolla han bakom... kulkul.
Det kommer fler bilder. Fast den gången med Carrans lite bättre kamera. Ni får hålla ut. ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

OMG va snygg du va...som alltid. Puss my sis

2010-01-01 @ 16:59:35
Postat av: josefine

lika lackra som vanlig mina fina systrar

2010-01-01 @ 18:45:30
Postat av: Veronica

Du är så snygg, Ida!

2010-01-02 @ 12:11:13
URL: http://todayiamfeelingthis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback