Vilken bra dag jag haft

Dagen började med att jag fick lite lite sovmorgon. Fick sova en trekvart mer än vanligt vilket är mycket mycket värdefullt. Eller vad tycker ni andra som är morgontrötta? Jag är aldrig morgonpigg, eller jo det händer men väldigt sällan. Sen så käkade jag i alla fall en snabb men god frukost och mamma skulle idag skjutsa mig till stationen där jag sedan skulle ta tåget till Kävlinge. Men mamma tog då en dusch i samma veva som jag käkade frukost. När hon var klar med duschen visades sig att vi behövde åka till stationen för att mitt tåg skulle snart gå. Vi kör när det är tio minuter kvar och jag ser tåget köra förbi och stanna när jag ska gå av bilen. Då är det ändå ett antal meter innan man går ner för ett antal trappsteg och sen under allt och trappor upp. Jag hade snöblandatregn på marken så det var ganska halt. Jag väljer att springa för att ej missa tåget jag ser framför mig några meter bort. Precis då halkar jag och tar mig upp lika snabbt igen för att sedan kuta till tåget. I detta läge ser jag bara tåget framför mig och ingenting annat... Jag springer springer. Ner för trappen och upp för trappan. Det är även halt men jag springer lika fört för det. Tar den risken att kunna snubbla ner i backen igen och abar ignorerar att folk glor ut mig. Jag hinner precis!! Lovar, det är precis jag som hinner gå in.. Vilken bra start på dagen.

Detta var alltså bara början på min dag.
Dagen går och jag och en annan tjej får till uppgift att fixa dagen dessert. Detta fall vaniljpanacotta till 25 personer. Vi fixar och fixar till denna uppgift och gör även andra grejer tillsammans som exempel fixar revben för stekning och gör tomatsås och massa annat smått. Jag och denna tjej vid namn Emma hade en riktigt rolig dag tillsammans. Innehållande skratt skratt och åter skratt! Vi har typ skrattat oss igenom hela dagen kan man säga. Riktigt kul. För det mesta skrattade vi inte åt någonting. Bara åt varandra liksom. Plus att vår dessert blev lyckad med. Imorgon väntar creme brulén. Hmm.. får se hur den slutar. Vi åt förresten tresätter innan idag i skolan eller alla var med och lagade.
Förätt: Rödbetssoppa
Varmrätt: Potatis gratäng, lammkött och ratatouille
Dessert: Vanilj pannacotta med hallonsås (gjorda av lilla Ida och Emma)
Mums mums var allt!
Dagen bara fortsätter och det händer en mer personlig grej inom familjen som jag ej vill dela med mig av. Men den var mycket bra i alla fall!
Dagen avslutas på Center syd med vinterklädsletande som slutar med att jag köper ny jacka, mössa och halsduk.
Glömde jag meddela er om att jag också fick ätit lite gott fett. Ja såklart Maxmat. Original mål med green and garlic dip.
Så det var den dagen de. Nu sitter jag i pyjamas och ska bara mysa fram till sovdags.
Puss puss på er. :)
Mina nya inköp. Peak Performance var jackan och mössan ifrån. Nice ju :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja vilket flyt vi hade igår och speciellt du Ida som fyndade. Vad bra att din dag var perfa.

ha en bra dag idag osså

kram mamma

2010-01-14 @ 08:20:47
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gratttis till jackan o de andra hrejerna...snobbida får jag kalla dig för nu=)) Du e som mig=) Puss darling

2010-01-14 @ 10:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback