God morgon

Gick nyss upp för att ta mina tabletter men kunde inte sova vidare på grund av min huvudvärk. hoppas det går över snart. Jag har ju mycket att fixa. För jag ska finnas på Öland hela sommaren. Ska jobba där på ett ställe som ligger 25 meter till havet, Strandbaden heter de. Ligger i Köpingsvik som då ligger cirka 3 km utanför Borgholm, alltså cykelavstånd för min del. Kunde till och med få låna cykel av dem under den tiden jag var där.
När jag jobbar där har jag själv fixat så jag kan dela ett boende med två tjejer till i min ålder och vi kommer bo mitt i smeten i Borgholm. Jag har aldrig förr varit på Öland så jag tycker bara resan dit kommer bli riktigt spännande. Resten ser jag som en stor utmaning för mig. Jag kommer utvecklas, lära känna nya människor och få massa ny arbetslivserfarenhet plus att jag kommer tjäna pengar. Men det sistnämnda bryr jag mig inte så jättemycket om, ser det mest som en belöning för slitsamt arbete. För slita kommer jag definitivt få göra. Bokade tågresan upp till Kalmar redan igår och tåget kommer gå redan nu på tisdag, så jag har i alla fall några dagar till på mig att fixa och trixa här hemma. Så på tisdag kl 0930 åker jag till Kalmar för att sedan ta bussen över bron till Borgholm. Så om ni ska träffa mig i sommar vet ni vart ni ska leta!
Det var ju såhär för att i måndags hade jag redan sen tidigare bestämt mig för att återinskriva mig på arbetsförmedlingen. Vilket jag då fick som sysselsättning i måndags. Därefter på månsdagskvällen fick jag ett driv inom mig och gick in på arbetsförmedlingens hemsida ocg börja söka på jobb inom restaurangbranchen. Denna gången var speciell eftersom jag började söka genom hela Sverige istället för endast Skåne län. Så därför tog det mig ändå ganska länge att sortera bland dessa annonser och läsa och se om man var kvalificerad. För ja jag hade bestämt mig för att jag skulle endast söka de jobb jag var kvalificerad till. Ni vet, annars kräver arbetsgivaren att man helst ska ha jobbat fem år inom restaurang och så men har ju inte jag hunnit. I alla fall, där sitter jag och till slut när kvällen går mot sitt slut har jag bifogat mitt cv och skickat in en ansökan till 6 olika kockjobb här i Sverige. Där jag hade vad de sökte... Det längsta upp i Sverige var nog i Härjedalen jag hittade ett jobb lämpligt för mig. Har ingen aning alls vart det ligger. I vilket fall som kom jag i säng med ett leende på läpparna. Dagen efter blev jag sängliggandes och hade feber så från det fram till nu har jag ju varit sjuk..är fortfarande. Så igår mitt på dagen fick jag en mejl och jag trodde ju genast att det skulle vara ett sånt mejl som det står tack för din ansökan och var vänlig testa söka igen nästa säsong, typ. Men nej här stod det att de var intresserade och att det fanns en plats kvar. Kan meddela att jag inte kom ihåg vart det här stället låg och någonstans inom mig höll jag om att snälla låt det inte vara på Öland eller Gotland, på de ställena jag visste jag hade sökt på. Men på något vänster kunde jag få reda på vilket ställe det var och ja, ni vet det var ju på Öland....
Så nu sitter jag här.. med en bokad tågbiljett i min hand och vet var jag kommer syssla med i sommar.
Vi hörs mina vänner, det blev en ganska långt inlägg! Hoppas ni läste hela.
PussPuss

Kommentarer
Postat av: susanne

Det kommer att gå jättebra Ida! Vi är inte längre än ett telefonsamtal bort, som Josse brukar säga

Lycka till

kram mamma

2010-06-19 @ 09:31:28
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Grattis!

2010-06-19 @ 11:33:09
Postat av: sanne

Åh grattis Ida! :D Fan vilket lycka du måste känna. Verkar som jag bröt trenden med arbetslösheten. Först Parre och sen du, gött!

2010-06-19 @ 19:24:02
URL: http://sanneandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback