Att jobba en lördag på O'learys

Nu är man hemma hemma i Landskrona igen. Håller på att tvätta kockrockarna för tillfället.
Kvällen gick jättebra igår, det började lugnt då jag kom dit vid 12 och sen small det från kl 13-16 non stop.. Nytt folk kom in, när de hade ätit klart kom nytt folk, hela jävla tiden.. Shit vad vi hade att göra. Jag, Lasse och Love! :) Dreamteam där.. Haha. Nej men vi samarbetade riktigt bra. De gav mig tips hela tiden och jag bad dem ge mig jobb att göra hela tiden så att tiden kunde gå vilket det fan ta mig gjorde. Mellan klockan 16-18 var det lugnt och då hann vi förbereda för det fullbokade O'learys då det väntades melodifestivalfinal. Vi hade party i köket emellanåt och lyssnade på bra musik och försökte komma i form för kvällen. Jag började bli skitnervös runt 19 och så för att jag inte riktigt visste vad jag hade att vänta mig. Men grabbarna lugnande den oroliga lilla Ida ganska bra. De varnade för sura miner då de skulle bli mycket att göra men det var jag väl förberedd på så det gick bra. Det blev inte så jätte mycket att göra som jag hade trott eftersom när alla väl hade fått sin mat så kollade de på melodifestivalen. Det kom inte nytt folk som skulle äta liksom. Men vilket ös det var att jobba en lördag alltså! Snacka om kul stämning, alla var verkligen på topp. Att jobba en lördag var som att möte verkligheten inom restaurangbranchen, kul men ändå mycket stress.
Fick ett sms av Veronica att hon var där och att jag kunde komma ut och hälsa.. Men så hade jag mobilen i skåpet och såg inte smset förrän två timmar senare och hade då missat henne. Så typiskt! Men som sagt, ge inte upp, hör gärna av er om ni är nära så kommer jag ut och hälsar! Nästa gång Veronica! ;) Blev så glad när jag läste smset... men mindre glad när jag sen såg klockslaget.. Men men, det går fler tåg!
Lite Pizza från i torsdags..
En nöjd Carran
Lite kött och en bakad potatis på O'learys.
De jobbigaste mackorna på kvällsmenyn kallas Harry och Larry. Det saknas pommes på bilden.. Observera att jag har gjort mackan till höger.. ;P
Kinamaten från i fredags.
Nu ska jag tvätta mera.. Ses vännerna mina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback