Hej då misslyckade dag men heeej till långhelg!

Dagen började med stress då jag inte har gått upp i tid. Antagligen har jag stängt av alarmet i sömnen eller så har jag somnat igår kväll innan jag hann ställa mitt alarm.  Mamma går då upp på morgonen och ser då att jag inte är uppe och går och väcker mig.  Snäll min mamma är va? Underbarast!! Då var klockan 0556 vilket betyder att jag ändå hinner gå upp och sedan börja cykla till bussen. Men det blir under stress! Skitbra Ida. 10 poäng redan där..
Därefter väl i skolan går det väl bra fram tills jag får reda på vad schemat blir för dagen. Jo att laga all mat för det praktiska provet som vi ska ha nästa vecka. Alltså bara öva. När det riktiga provet är får man inte ha något recept alls... Så jag får då se menyn innehållande tre rätter. Då tror jag att vi alla elever kommer samarbeta med allt så att någon får förätten någon huvudrätt osv. Men nej nej. Allt ska du göra själv plus baka bröd. Menyn var såhär:
Förätt - Championsoppa med baconströssel
Huvudrätt - Ryggbiff, bearnaisesås, wokade grönsaker med klyftpotatis
Dessert - Rabarberpaj med hemalagad vaniljsås
Plus matbröd till de.
Jag får damp! För jag kan inte göra beasås... har aldrig gjort de. Bara när jag läser beasås får jag damp.. haha. Men vi skulle bara laga mat till en portion och sedan äta det själv plus att lärarna skulle bedöma det och kritisera... Bara och bara. När de väl skulle smaka var det mesta överkryddat, för lite kött, för tunn vaniljsås, kladdig paj och så vidare. Listan kan göras lång. Det enda som var bra var väl brödet.. och köttet var bra stekt. Jag har i alla fall mycket att tänka på till nästa vecka då vi ska öva på att göra fiskmenyn. Hmmm YEAH. Önska mig lycka till!
Har i alla fall bestämt att jag ska dränka mig i alkohol på fredag!! :D:D
Bajs på dig. Hej svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback