Jag och mina kantareller

Två av min tre första dagar på Gastro har jag fått rensat svamp, inte vilken underlivssvamp som helst utan just kantareller. Den dyra och mycket populära! Man tar bort en del smuts och sen rensar man foten så den ser snygg ut bara. Detta kan ta en del timmar, kanske 3-4 timmar. Sen när man väl gjort de ska man tvätta de jäklarna i nytt vatten 5-7 gånger... Beroende på hur mycket man får, en eller två lådor. Kan det ta apmånga timmar om man är ny inom de, vilket jag tyvärr är. Hahahaha. Snart kommer de kalla mig för mushroom-IDA!
Nästa gång jag får den uppgiften ser ni då en bild på de.... Lovar ;)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Svamp är gott. Mums tycker mamma

2010-10-19 @ 10:07:12
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback