Saknar dig!!



Natten till igår fick tyvärr farmor Brita lämna oss....Tack för alla fina minnen ihop med dig!! Är så glad att jag tog mig tiden att besöka dig på sjukhuset i söndags med Robin. Du var då ganska bitter, vilket vi förstod och accepterade. Efter besöket ringde du hem till oss.. du ville prata med mig. Jag blev då lite chokad, men då ville hon be om ursäkt för sin oartighet tidigare på sjukhuset...Nej sa jag och sa att vi förstod att du har det svårt....Hon hade då glömt fråga mig när min skola skulle börja..Hon var fortfarande väldigt klar i huvudet men sjukdomen var ivägen. Hon öskade mig lycka till nu inför skolstarten och det värmde i hjärtat att hon verkligen brydde sig. Har ju aldrig haft en farmor... Hon bad mig höra av sig över hur allt skulle gå. Hon brydde sig ända in i det sista liksom. Jag ska ju pendla ända till Kristianstad varje dag och detta sa hon skulle gå jättebra och peppade mig verkligen  till att klara de... Jag tackar för detta sista samtal med dig och tackar för alla fina minnen med dig. Brita blev hela 89 år gammal...men trots det kan man aldrig vara beredd när en människa ska gå bort. Det går inte.. Hon fick leva länge med massa glädje...nu är hon befriad från lidandet och lever nu vidare bland änglarna i himmelen!! Det känns oerhört tomt i mitt hjärta och saknaden är stor.




Kommentarer
Postat av: jossan

Skon kansla det dar att man tog sig tiden att halsa pa henne, prata med henne och visa att man brydde sig. Jag tog med lillan till sjukan och hon blev sa glad, gladjer mig an idag och vill nog alltid gora att jag tog mig tiden. Minnena lever alltid kvar och i hjartat skall vi tryggt bevara dem. Love you sis/ Manga styrkekramar och karlek sander jag till dig via universum

2012-01-18 @ 18:21:06
Postat av: Susanne

Så skönt att ni hann hälsa på Brita.

Känns befriande på något sätt.

Brita var en stark kvinna som verkligen har påverkat oss alla och saknaden är enorm.

kram mamma

2012-01-20 @ 06:55:58
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så skönt att ni hann hälsa på Brita.

Känns befriande på något sätt.

Brita var en stark kvinna som verkligen har påverkat oss alla och saknaden är enorm.

kram mamma

2012-01-20 @ 06:56:29
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback