"Du är en ängel"

Tjabba! 

Det har några några dagar nu sedan man skrev några riktiga rader med massa kul information. Nu är det dags igen då jag känner att jag har lite att dela med mig av. Igår började man studera igen.. och började dagen med upprop och massa information som är så jävla tråkig att lyssna på. Typ sånt man redan vet eller inte vill veta, ja ni fattar nog. På morgonen då va så var vi ganska få men under dagen fylldes klassrummen lite till i alla fall. Vi är väl mellan 10-15 personer i alla fall! Skönt med tanke på att vi då kan få mycket hjälp om vi skulle behöva. Jag läser ju något som kallas naturvetenskapligt basår som innefattar att jag kommer att ha läst matte C&D, kemi A, fysik A&B, biologi A&B innan detta basår är slut! Så nu vet ni det. Jag har hamnat i en mycket bra grupp verkar det som ännu. Jag tror eller vet att jag är yngst, like alwyas. Men de andra som läser är väl i åldrarna 20-35 eller något. Vissa läser endast biologi eller kemi etc. Men vi är ändå några som läser allt eller hela basåret som jag kommer göra. Annars så är det för min del dags för att börja leta upp billiga begagnade böcker som folk skulle vilja sälja.. Vet ni någon så hör gärna av er!

Idag hade jag sovmorgon till klockan ett och det var underbart. Jag är verkligen ingen morgonpigg människa som ni andra kanske känner till. Så det var trevligt. Vi hade bara en lektion idag och den lektionen gällde ämnet biologi A. Vi hann kolla på några blommor och se vad som var ståndare och pistill, märken etc. Var väl kul. Vi fck sluta tidigare för att vi inte kommit i gång ännu så efter det for jag iväg med mina gula cykel till IcaKvantum och köpte vindruvor, godis och färska frukostbullar. När jag hade handlat klart kom det förbi en medelålders man och bad mig om lite pengar. Hans ursäkt var att han var arbetslös. Han såg inte alls fattig ut eller så men jag kunde inte låta bli utan gav bort allt mitt skrammel, cirka 15 kronor eller något, men vad är det man brukar säga.. många bäckar små. När jag hade gett honom pengarna sa han att jag var en ängel. Hihi :) Inte ofta man blir kallad en ängel inte.. :) You know karma.


Me the nerdy thing now.. ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback