Triss

Min lillebror Pontus har en kompis vid namn "Per". De är födda 1994 båda två. Ganska oväsentligt det vill säga. Men i alla fall denna "Per" skulle på deras bilresa upp till en stuga i Småland gå in till en mack för att köpa något gott. Föräldrarna rikserade inte längre och beslöt sig tillsut för att tanka bilen deras. Istället för godis ville "Per" köpa en triss för skojs skull.(Detta var hans första köpta lott i hans liv). När han väl skrapat lotten ser han med en överraskad blick att lotten illustrerar tre gånger tio tusen fast upptäcker någon sekund senare att detta värde ska gångas med tio. Han fattar nu att han har vunnit hundra tusen svenska kronor!! 

Fatta vad kul för honom!! :) Vilken tur denna kille hade då. Så ung och vinner så mycket på sin först lott någonsin. Jag känner killen ganska bra och vet att han är så snäll och gullig människa. Han förtjänar verkligen denna vinst. Det var nämligen han som gav mig några timmar som jordgubbsförsäljare tidigare i somras och jag tror nu att han får tillbaka för sin vänlighet. Han har säkert gjort andra saker för andra men detta kan vara vad han får tillbaka för att han just är så snäll som han verkligen är. Alltdi så go och glad när jag hör något från honom telefon som öga mot öga. Han var Fan ta mig värd detta!

Tänk på detta nu gott folk.. Karma... ;D

Jag tror nu på de.. ;) Jag har köpt en del lotter i sommar både triss och tialotter men dock ej vunnit några stora summor. Tror inte jag varit så snäll ännu.. mahaa


Kommentarer
Postat av: jossan

jag ska tänka på dina ord...tack ida!

2009-08-16 @ 10:45:59
Postat av: ELLINOR

OH SHIT GUD VA HÄFTIGT!!!! :D :D :O :P

2009-08-18 @ 08:56:43
URL: http://ellinorjennifernilsson.blogg.se/
Postat av: ELLINOR

OH SHIT GUD VA HÄFTIGT!!!! :D :D :O :P

2009-08-18 @ 08:56:56
URL: http://ellinorjennifernilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback