Ide efter lite stekt sill och Janssons Frestelse

Tja på er! Dagens första inlägg får bli nu då. Fick sluta en timme tidigare idag och därefter åt jag när jag kom hem och sedan tog jag en tupplur som med andra ord var förbannat skön. Det gäller att inte sova mer än 30 minuter och redan nu känner jag att energin är tillbaka. Haha vilken pensionär jag låter som och ja det får jag i så fall göra. Men vädret gör ju också att jag blir trött.. Man somnar ju direkt när man ser en säng. Konstigt nog gör det inget om jag råkar ha bäddat sängen på morgonen för att slippa se den så välkomnande. Jag somnar ju ändå. Betyder det att jag ska sluta bädda min säng? Jag blir ju så trött. Mörka trista Sverige gör mig lite smådeprimerad och jag tror inte jag är den enda som lyckas känna så vid denna tiden på året. Tror jag aldrig förr har längtat så här mycket till våren. Jag fyller ju år snart med, hela 19 år. Känns som det var igår jag fyllde mina myndiga år och jag minns det som den förväntanfullaste dagen någonsin. Det var så himla kul att äntligen fylla 18.
Annars så har dagen gått ganska fort. Fick gjort en del faktiskt och det är då tiden går. Inte sant? Som vanligt gör jag alltid skolans salladsbuffé och dressingar. Sedan idag gjorde jag tio stycken Janssons och stekte lite sill eller lite och lite tre sådana stekbord. Hihi. Denna gång brände jag mig inte när jag skulle vända dem. Har ju hittat mitt lilla sätt nu att inte göra det. Det enda positiva med att steka mat där är att det känns som en het sommardag när man står där och det är ju inte helt fel det heller.
Bilderna är inte av den bästa kvalitén. Men de ger i alla fall lite, tycker jag. En bild är bild säger jag och det är bättre än bara ord..
Mina fina sillar som var doppade i rågmjöl före stekning.
Ni får ha det underbart så länge! Pusspuss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback