Fan för dessa pensionärer..

Hejsan!

Nu ska jag försöka föklara en sak som hände mig innan idag på cement i Landskrona. Jag, Caroline, Margit och Alva hade precis cyklat ner till Borstahusens hamn. Där vi skulle ställa och låsa våra cyklar. Men så hade Margits nycklar blivit glömda där hemma vilket betydde att de inte kunde låsa sina cyklar och vi ville ju inte riskera att de kunde bli snodda. Men vi chansade att bege mot bryggan eller cement där man badar med dessa cyklarna (Margits och Alvas). Vi gick och gick till vårt favoritställe, alltså typ längt bort på cement. Under vägens gång mötte vi sjuttioelva pensionärer som gnällde och blängde på att vi gick med två cyklar. Man får ju inte ta cyklarna med sig dit ut men vi chansade som sagt. När vi väl var framme tänkte vi att vi hade klarat oss utan att behöva gå tillbaka. Men precis när vi skulle ta av oss kläderna och springa i vattnet hörde vi en strandvärds röst säga "Ni får inte ha era cyklar här" Vi blev helt tysta och kom inte på några motargument. Men till slut sa jag "Men vi har glömt våra nycklar hemma" Strandvärden "Det kvittar, då får ni cykla hem igen" (ca 5 km) Carran "Men varför får dessa barnvagnar vara här det är ungefär samma sak ju" Strandvärden "Nej det finns ingen plats för dem" Några sekunder senare bestäme vi oss för att de skulle få cykla hem och hämta sina nycklar. Jag och carran stannade kvar. Då fick Carran ut sig en bra mening till töserna som skulle cykla hem "Gå nu och glo på dessa kärringar" något i den stilen lät det.. Då fick vi höra en kärring säga "Men vad ni är otrevliga!" Jag kunde inte låta bli och fick ur mig detta "Lägg dig inte i, håll käften. Lev ditt eget liv och skit i andras!" Kärringen "Då får jag vända mig dövörat till" typ. HAHAHAHAH Jävla pensionär alltså, har de inget bättre för sig än att gå och bli sura hela tiden alltså. Jag blev så arg och hela jag kokade!! Jag förstår ju att vi inte kunde få ha cyklarna där men att den kärringen fortsatte att kommentera oss när ungarna väl hade börjat gå med sina cyklar hemmåt. Har de inget annat för sig.. Det finns fan värre problem de kan ta tag i som exempel folk som kastar skräp i vattnet precis vid båtarna :S och folk som badar där det är förbjudet, ja listan kan göras lång. 

Sluta ny pensionärer att leka poliser för ni behöver inte lägga er i ni har fan värre problem att ta tag i. En sak är säker i alla fall och det är att jag aldrig någonsin kommer bli som dem, sura och griniga efter vart annat. Lev livet nu innan ni dör. Det hade i alla fall jag gjort!

Tack för mig!





Kommentarer
Postat av: ELLINOR

dumma pensionärer asså ;) :)

2009-07-02 @ 10:55:36
URL: http://ellinorjennifernilsson.blogg.se/
Postat av: =) simon

Du kan ju inte klaga på pensionärer som klagar, det är hyckleri =)

En dag kommer Sverige bli åldersneutralt!

PI!(Pensionistiskt Initiativ)

2009-07-02 @ 19:12:11
URL: http://ingen
Postat av: Ida

HAHA! :P jajaja dream on.. :P

2009-07-02 @ 19:50:17
Postat av: fredde

hahah hatar dom och deras tjatande på att man inte får cykla på trottoaren. i agree! Hatar dom!

2009-07-02 @ 20:07:16
URL: http://svenssonfredrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback