Julbordet..

Vilken perfekt helg!! I fredags hade vi en liten tjejmiddag där jag kockajäveln stod för maten. Det blev baconinlindad fläskfilé med klyftpotatis, gräddsås med rödvin och en klassisk sallad med tomat isbergsallad och gurka. Det smakade väldigt gott och det tyckte tjejerna med! Det är det viktigaste.. att de andra gillar.. mig kvittar det. Haha! Till maten drack vi både rödvin och vitt vin.. och snackade och dansade gjorde vi även med. Efter det dansade vi loss på Cuba libre och fortsatte på väldigt många andra ställen. Natten sluttade med en kebab med massa vitlöksås.. Kul hade vi som alltid!! <3
I lördags förmiddag vid elva ringde Quan mig från Gastro, min handledare kan man säga. Jag är ju sjukskriven på grund av min rygg så var ledig.. Men ja det behövde lite hjälp under hela lördagen så snälla jag fick snällt ställa upp. In i duschen snabbt som en dåre och sen var det bara att gå iväg och sen byta om till kockrocken. Väl i köket igen trivdes jag som fisken i vattnet.. Va kul! Men såklart väldigt stressigt.. men väldigt kul om man tänker efter. Vi hade nog 150 julbord och folk åt som dårar och jag sprang som en ttok för att ständigt fylla på och glädje gästerna.
Nu idag hade Jasse och Parre fixat lite fika och gav mig lite presenter!! <3 Så snällt. Blev helt förvånad.. Fick en varm rosa filt som jag ska värma mig med i Sälen sen så fick jag ett par raggsockar!! Bästa! Tack snälla! <33
Sen idag hängde jag med Jenny, David, Milo, Romina, Jens och Carran. Lite loppis och julmys. :) Kul att ses igen Jenny!!
Vi provade googles i fredes..
Sen så köpte vi var sin lott. Jasse förlorade..
.. jag vann! 50 kr.. haha
Gastro i rörelse..
Sen här ser ni kocken Quan. Det är han jag arbetat med på Gastro. Han är grym! :) Eller det är alla där..
Köksmästern Calle! :D Bakom ser ni Quan igen..
Lite dessert som lunchgästerna fick i lördes..
da julbord
Sen fick man koka knäck till nästa veckas julbord..
Köket..
Mmmmmmm mycket slit i detta kök. Alla lägger ner mycket jobb verkligen! :) Tackar grymt mycket för att man fick vara där och ha praktik. Har lärt mig masssssor.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Man blir hungrig bara man ser julbordet

gottis blir jag också sugen på

kram

2010-12-07 @ 11:13:20
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback