Vilken dröm!

I natt så drömde jag en fucked up dröm. Dvs, en dröm om min arbetskollega vid namn jag inte kan stava till, vi säger istället Johan... hahaha lättare att stava till, ja han jag går bredvid på Gastro på kalla sidan. Han är ganska yr och stressar alltid upp sig inför varje service vi ska ha i köket. Flera gånger nu på raken har han varit orolig att inte saker funnit gjorda.. så har istället jag fått ryka in och göra det.. ex en sats vaniljglass.. Sen visar det sig att det fanns.. så har man gjort det i onödan. KUL, eller inte. Skitsamma.. åter till drömmen.. ja jag drömde igår att någon i köket råkade skära av Johans pekfinger... GAAAHH, ja det är sant. Sjukt va??
Usch.. Hoppas jag inte är den enda med äckliga tankar när man håller i en kniv... hahaha
Snart ska jag cykla iväg till jobbet, sista kvällen innan min långa helg!!! ( tre dagar) Sen ska jag börja planera min framtid, ni vet Sälen... Vill skaffa ny vinterjacka.. eller jag måste de... Sen måste jag fixa nytt leg, sen vill jag besöka min skola i Kävlinge där jag blev upplärd till kock. Åhhh vill berätta allt för mina lärare vad jag gör och så vidare. Hade aldrig någonsin trott för ett år sedan att jag skulle sitta här och veta att jag ska leva i Sälen sex månader. Sjuk tanke... För ett år sedan började jag min kockutbildning och tvivlade på om det egentligen var rätt för mig. Nu idag tvivlar jag fortfarande men har istället viljan som stöder mig. Jag vill detta! Jag vill bli bättre. Fick förresten igår ett kul samtal från en stockholmare. Han frågade om jag hade lust att jobba för honom i Sandhamn på hans ganska nya krog nästa sommar. Alex min bästa killkompis hade rekommenderat migsa han. Så ja, boendet fixat där i så fall så då är kanske också min sommar löst. Det är liksom bara två månader sommaren är. Inte alls länge.. ;) Fan vad det rullar in erbjudanden för mig. Det känns verkligen som detta är meningen för mig. Jag ska syssla med detta. Nu i alla fall..
Här ser ni en bild på mig. Första skoldagen med kockakläder. Fyy sören asså vad snabbt tiden har gått. Inte trodde jag här att jag skulle vara här jag är idag liksom.... Ni fattar! Fast sen så har man faktiskt sånna dagar då man bara vill hem och sova, gömma sig under täcket och bara sova. Slippa tänka, slippa vara i vägen... Sån dag hade jag igår. Var trött och seg och jäklig. Köksmästaren som höll på att fixa mat till en catering vi har till Laila Bagge ikväll.. han bara.. Ida är du nannig? Jag bara skrattade bort det som jag brukar göra. Han bara: Trodde inte du kunde vara sån.. Haha.. Efter flera långpannor i rad orkar inte tålamodet mer. Så är det..
Nu ska jag cykla, ses mina kära följare! Vi måste festa ihop innan jag flyttar, LOVA DET!!!!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

WHAT??? du ahr inte berättat det för mig. SÅ jävla stolt över dig älskling. <3

2010-11-13 @ 13:49:15
Postat av: susanne

fixa vitbalansen din jävla n00b! usch vilken dålig fotograf!

2010-11-14 @ 18:57:31
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback