Matematik

Igår kväll hjälpte jag min lillebror Pontus på hans matte, han skulle ha prov idag. Så satt uppe mycket längre än jag borde enbart för att få in något i hans skalle.. hehe. Det gick bra! Han förstod det mesta till slut. Jag tycker det är skitkul att lära ut saker man kan till folk. Nians matte är ju inte den svåraste liksom. Man kanske ska bli högstadielärare eller något i framtiden? Ja men i alla fall, denna lapp skrev jag på morgonen till honom:
För er som inte kan tyda min handstil. "Lycka till på matten idag lillebror / en aptrött Ida"
Gullig syster Pontus har va?
Visst är 1+1=3= sant. Det fick jag lära mig i tvåan på gymnasiet. ;)

Kommentarer
Postat av: susanne

Gullig storasyster du är Ida!

Kram er mamma

2009-12-03 @ 16:23:57
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback