Inspiration

Denna veckan har inte varit så hektisk om jag säger så. Den har varit lugn, väldigt lugn! I måndags var man menssjuk HAHA och hade bara en lektion den dagen pga av inställda lektioner. Likaså tisdagen fast då var man på benen igen och hade en lektion med Joakim och det var geografi där passade jag på att fråga en del om provet vi ska ha på min födelsedag. Den lektionen var tidigt på morgonen så därefter slutade vi pga sjuka lärare. Men jag och några vänner satt på biblioteket och snackade massa strunt och hade allmänt trevligt i ett par timmar. Tisdagen tillbringade jag en del tid framför datorn men jag studerade även sokul (människan socialt och kulturellt) för det var prov i onsdags. Igår pluggade jag inte så pass mycket utan tog det mest lugnt, njöt av tillvaron helt enkelt. Amen nu ljuger jag ju. Jag hann ju faktist plugga geografi lite på kvällen och hann snappa upp lite fakta om inlandsisen, Hk (hägsta kustlinjen), landhöjning samt landsänkning. Även lite om rundhällar och rullstensåsar. För er som vet var Söderåsen är eller kanske till och med har varit där kan väl även lära sig något nytt, att Söderåsen ej är en rullstensås som man lätt kan tro utan en horst. Japp nu har ni lärt er något nytt! För er som då ej vet vad en horst är ska jag försöka föklara det kortfattat till er som vill veta. Ned längs en spricka eller när en sida av ett berg har pressats upp. Detta kallas förkastningar som går i östvästlig rikting och kan följas långt in i landet. Men just en horst är förkastningar längs båda sidorna i ett bergsblock. Och motsatsen till en horst är en gravsänka. Shit man lär sig något nytt varje dag ellerhur?

Lär mig något nytt idag vet jag! :D Det vore kul.

Idag då har jag inte heller gjort så mycket. Sov en stund innan på eftermiddagen och det var verkligen värt besväret, hehe. Jag har även ägnat tid framför datorn och småpratat lite med Fredrika i telefon och som faktist klarade sitt körkort idag! :D Grattis gumman. :) Fast lite sur blev jag allt. Det var såhär att hon skulle ha teorin igår på morgonen och detta hade hon meddelat mig och då var hon tvungen att ta ledigt i skolan för att hon skulle fått stressa så mycket annars. Men sen på eftermiddagen messade jag henne och frågade hur det hade gått och då skrev hon typ i stil med att det hade gått åt helvete alltså ej godkänt. Ledsen blev man ju allt och trodde jäkeln. Dagen gick och Fredrika hade meddelat mig ännu en gång att hon inte skulle komma till skolan fast denna gången gällde det endast filosofin. Då hon klagade på att hon behövde en sovmorgon. Man trodde henne och sa då det till läraren imorse att hon hade försovit sig. Men sedan kom Freddi in på filosofilektionen typ i slutet mitt uppe i en diskussion. Då ber hon mig ta upp mobilen (för att hon kunde inte hålla sig med att vänta tills lektionen var över då hon ej satt brevid mig i klassrummet) och där står det att hon hade klarat uppkörningen och hade då klarat körkortet. Jäkeln hade storljugit i öronen på mig (ej ögonen då vi endast hade pratats vid på telefon kvällen innan) Klart man blev glad och så men om jag ska erkänna blev man allt lite knäckt därefter. Man hade ju blivit lurad.


Enjoy detta klipp och känn lite empati. Muhaha ;)

Kommentarer
Postat av: carran

fasen vad ql för freddi, helsa grattis ida. haha, kul video till den låten, kulful ju!!pusshej

2009-01-15 @ 22:30:46
Postat av: I

JA! :D

2009-01-15 @ 23:11:07
Postat av: Anonym

Tack så jättemycket vännen ! <3

2009-01-20 @ 17:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback