Tro inte på första intrycket..

Vill börja med att skriva att denna dagen har varit så bra. Den bästa på länge alltså. Vet knappt var jag ska börja! Ni får inte reda på allt..mer inom kort!
Men i alla fall.. får väl börja med att skriva att en sur och trött Ida fick gå upp i tid för att åka med mamma till Helsingborg, Carran också eftersom hon hade spenderat helgen hos oss. Väl i hemma hos Carran satte jag mig direkt framför Vakna med the voice (mitt favorit-morgon-program) och därefter datorn. Carran trillade ner i soffan och sov tills det var dags för henne att fixa sig för skolan. Hon skulle ha grupparbete och jag hade ju inget annat bättre för mig, alltså min lilla ursäkt så jag följde med.
Efter det for vi iväg till stan där jag köpte ett nytt ritblock och färgpennor på Akademibokhandeln, i boken ritar/designar man kläder till olika tjejer och killar, typ Brats haha. Sanne minns du när vi ritade massa små prinsessor när vi var små? Jag älskar fortfarande att göra det. Hihi. En kul sysselsättning.
Kunde inte bestämma oss för vilket lunchställe vi skulle äta på sen, så på grund av min dumma beslutsångest fick det i alla fall bli Mc donalds. Kunde man bli mer fantasifull eller? När vi hade fått ny energi gick vi vidare till det nya stället vid Knutan, ägaren till Tastyhouse har startat det, Pisachia heter det nog. Där kan man bland annat köpa det som finns på Tastyhouse och äta massa goda desserter, juicer och så vidare. På det nya stället där då som jag inte riktigt kommer ihåg namnet på beställde i alla fall Carran in en sak som jag också glömt namnet på där man väljer två olika kulor glass sedan väljer man nog tre tillbehör exempel nötter, smarties, frukt, kex, vit/mörk choklad. Sedan blandas detta och läggs på grymma fat toppade med ännu mera choklad om man nu vill, smält choklad som stelnar på en minus 20 graders platta. Men detta kunde inte den tjejen som jobbade där göra utan hennes kollega kunde detta bättre som också tydligen verkade upptagen. Då tyckte vi det var riktigt dålig service för den kollegan dissade oss två gånger och tog andra före oss.. riktigt kasst. Men vänta nu lite, efter det sa jag till Carran att vi borde gå men hon gav inte upp utan ville så gärna ha denna nya grej. Vi väntade med förväntningar om att någon snart skulle hjälpa oss. Efter någon minut ser vi en medelålders man gå förbi och kolla läget som då visade sig vara butikschefen. Som istället tog på sig ansvaret att göra denna nya dessert till oss. När den väl var klar serverade han den fint till oss. Vi hade nämligen tänkt att dela på denna stora grej. Samtidigt säger ägaren då till Carran i samma veva som hon skulle ta upp plånboken att detta bjuder jag på eftersom den var min första. Hur gulligt som helst! Sedan kommer han med ännu en ny dessert till mig utan att jag ens bett om det. Ännu mera snällt!! Vissa människor är verkligen snälla alltså. Så nu måste även ni gå och besöka detta nya ställe. Ni lär inte missa det när ni är där. Rekommenderar det verkligen! Så förlita er nu aldrig på första tanken om saker och ting.. vi trodde ju detta ställa var kasst på grund av dålig service..Man tror fel ibland alltså!
Carrans dessert.
Och min. Riktigt goda båda två!
En nöjd Carran!
När vi väl hade fått våra desserter satte det sig tre killar i 25-30-årsåldern vid oss och de skyllde på att de lockades till våra fina glassar.. De visade sig vara mycket trevliga och artiga, haha artiga.. de fick smaka våra efterrätter och inte bara en gång utan fler. Vi blev till och med bjudna till räkafton denna kväll, där de skulle fira varandras födelsedagar och tura med båten. Haha inte ofta sånt händer.. att man börjar snacka med främlingar sådär. Ett plus var ju också att de var snygga.. gött ju!
Det hände mer bra saker med det får ni reda på en annan dag. Pusshej, nu ska jag se Svenska Hollywoodfruar. Skitbra program ju! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback