Fajitas och vin

Idag har jag pluggat för många timmar känns det som. Nu har jag läst allt en gång och antecknat varenda viktig del. Så imorgon ska jag stryka under det som är viktigt däri anteckningarna och sedan läsa alla sidor en gång. Idag fixade jag fajitas här hemma, samma sak som tacos i princip bara att det är en annan krydda i köttet som vi valde i detta fall köttfärs man kan annars ta kyckling. Men det fixade i alla fall jag här hemma och  vi drack vin till det som snälla Brita bjöd på. Hon är så himla ball alltså, hela 88 år fyller hon i april och hon lever livet fullt ut tycker jag. Hon har världens energi för att vara så gammal och är nyfiken som få. Om jag får välja ska jag bli som henne nä jag blir 88. Lätt!!
Imorgon ska jag fara till den fina staden Helsingborg med Margit. Vi ska ta tåget från Landskrona station och möta upp Alva på tåget där och sedan åka vidare till Helsingborg. Väl där ska vi sova hos Patrik och Carran och hitta på en massa kuliga saker. Simma, kanske åka skridskor och spela Rockband. Ohh vad kul det ska bli lite mindre kul är att jag ska plugga med. Men det känns det som att jag måste nu. Måste ta tag i det liksom.
Det svider alltid en liten skvätt i ögonen när man hackar lök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback