Vilken biff va?

Vaknade i tid denna morgon så jag hann till och med andas lite också! Härligt värre! Sen väl i skolan fick jag baka bullar, sånna man gör semlor med. Hade egentligen för mycket mjöl så trodde de var förstörda när jag väl skulle baka ut dem men det visades sig vara helt okej sen när resultatet var färdigt. Nettan fixade grädden och mandelmassan. Hur fina som helst blev de! :)
Nu vet jag vad jag vill göra till helgen och bjuda på min fina familj i alla fall.
Sen så fick jag finhacka lök som jag för övrigt tycker är riktigt skoj numera! (haha, det stämmer faktiskt) Gråter inte mer när jag skär lök i heller. Det svider kanske lite till en början men sen så inget mer. Gött ja. Löken skulle vara till mina biffar som jag sedan fick göra. Men innan de malade jag några kilo kött till färs innan jag kunde blanda ut det med skorpmjöl, vatten och ägg och salt och peppar så klart. Sen kunde jag påbörja jobbet med mina framtida biffar. Biffigt eller hur?
Blev 69 stycken totalt! ;)
Sen så har jag fått reda på att jag ska börja min praktik den 15 februari. Förmodligen i Helsingborg på sportpuben O´Learys. Kunde också välja i Malmö på konserthuset. Men Helsingborg lockade betydligt mycket mer då syrran bor där. Kan ju hänga med henne där då liksom. Längtar redan nu tills jag ska börja min praktik. Ska bli hur kul som helst att möta the real life. Ja, ni fattar!
Puss på er så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback