Praktiskt prov del 1

Idag hade jag ju mitt praktiska prov. Till förätt hade jag champinjonsoppa med baconströssel, varmrätt hade jag ryggbiff med klyftpotatis, bearnaisesås och wokade grönsaker. Till dessert bjöd jag på rabarberpaj med hemmalagad vaniljsås.
Allt blev  faktiskt tro det eller ej skitbra. Fick bara beröm av mina fyra gäster som åt av min mat. Åh vad det kändes skönt att veta. Sen så fick jag och Micke dricks med att dela på. Micke serverade min mat så vi delade på dricksen. Shit vilken stressig dag det har varit.. Men jag är riktigt nöjd med min dag! Den kunde knappt blivit bättre. Fick lite klagomål av min stränga lärare att jag hade det stökigt på min bänk där jag jobbade och lite annat sånt smått. Huvudsaken gästerna blev nöjda säger jag! Resten kvittar tycker jag.
Nästa vecka ska jag ha fiskrätten och då hoppas vi det går lika bra!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jättebra gjort Idis. Skönt att du snart är klar

mamma

2010-05-20 @ 19:59:25
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback