Praktiskt prov del 2

Det praktiska provet gick väl bra igår. Tiden gick bara så jäkla fort att maten dröjde lite mot slutet. Min lärare påpekade hela tiden, MISE EN PLACE MISE EN PLACE! Vilket betyder att man ska ha allt förberett innan service så man slipper göra det då när maten ska ut. Det hinner man inte då. Så ja jag och Anneli som hade kött hade en ganska dålig mise en place. Men va fan man lär sig till slut... vill jag hoppas. Fick 50 spänn i dricks i alla fall, alltid något positivt. Sen var väl maten bra tycker jag, hade ju fisk denna vecka.. Men hade tyvärr dålig mise en place.. Ska bättra mig Zdenka, looooooovar! Både jag och Anneli började böla och fick damp då det inte gick som vi tänkt oss... men va fan.. Det var riktigt stressigt då vi inte var väl förberedda. De sa att jag var röd som en kräfta, hahaha.. så varm och koncentrerad som jag va.
Men annars är jag riktigt stolt att jag har klarat mina praktiska prov. Nu fattas bara det slutliga teoretiska provet.. Hela två veckor kvar och jag vet med säkerhet att de kommer vara lugna.. :D
Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Anneli :D

heheh jo det stämmer gumman:P allt bara kom men sen va det inte roligt när ja fick näseblod =(

2010-06-06 @ 09:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback